Am afisat subiectul de metodica la disciplina matematica pentru examenul de titularizare. Acest subiect a fost dat la examenul de titularizare din 2008, in Amarasti, judetul Dolj.
1. Prezentati si argumentati rolul exemplelor si contraexemplelor in procesul de predare/invatare. (10p)
2. Descrieti si exemplificati modalitati de sporire a motivatiei pentru invatarea matematicii. (8p)
3. Elaborati o propunere de optional (CDS) la matematica tinand cont de concordanta cu ciclul curricular corespunzator si argumentul care motiveaza propunerea optionalului. (12p)
Variante Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
Tot ce trebuie sa stii despre bacalaureat si titularizare: subiecte, rezolvari, modele de subiecte si subiecte rezolvate
▼
sâmbătă, 29 mai 2010
Titularizare - subiect 2 educatie fizica
Am gasit pe internet cum trebuie rezolvat subiectul II la disciplina educatie fizica, pentru examenul de titularizare. Explicatia a fost data de HEIDY1977, asa ca multumiri lui HEIDY.
1. SARITURA IN SPRIJIN DEPARTAT PESTE CAPRA
Descrierea tehnica: dupa bataie, bratele se intind spre capra, corpul se inclina inainte aproximativ la 45 grade fata de sol; in momentul asezarii mainilor pe capra picioarele se departeaza, bazinul se ridica usor inapoi, realizandz-se o indoire din articulatiile coxo-femurale. Urmeaza impingerea energica si scurta cu mainile, urmata de ridicarea umerilor si presarea bazinului inainte. Dupa impingere, bratele se duc lateral sus si copul se extinde, iar picioarele se apropie inainte de aterizare.
Ajutorul: profesorul sta in fata caprei pe saltea si apuca saritorul de brate, aproape de umeri si-l trage peste aparat.
Metodica invatarii:
1.Stand, indoirea genunchilor cu ducerea bratelor lateral – mentinut si revenire;
1’; in linie pe doua randuri.
2. Sarituri in adancime de pe banca de gimnastica. 1’ ; grupe de patru elevi .
3. Alergare, bataie pe trambulina si aterizare pe saltea; 2’; in coloana cate unu;
4. Trei pasi alergati si trecerea prin saritura de pe un picior pe ambele picioare si aterizarea pe saltea;
2’; in coloana cate unu;
5. Cu sprijinul mainilor pe capra, batai succesive pe trambulina cu departarea picioarelor;
3 minute; in coloana cate unu;
6. Saritura departata peste un partener care sta cu trunchiul indoit inainte ( capra vie);
2 minute; 6 grupe x 5 elevi;
7. Saritura dreapta peste capra in latime sau in lungime, cu inaltime redusa; 2 minute; 6 grupe x 5 elevi;
8. Aceleasi sarituri, ridicand treptat inaltimea aparatului; 2 minute; 6 grupe x 5 elevi;
2. SARITURA CU ROSTOGOLIRE INAINTE PESTE LADA IN LUNGIME.
Descrierea tehnica: bataia pe trambulina este urmata de balansul inapoi si in sus al picioarelor si ridicarea bazinului. In timpul primului zbor, saritorul se inalta deasupra aparatului, cu corpul usor indoit din articulatiile coxo-femurale. In momentul cand bazinul se apropie de verticala umerilor, mainile se sprijina pe mijlocul lazii. Capul se apleaca inainte cu barbia in piept, spatele se rotunjesta. Prin indoirea bratelor executantul se rostogoleste pe lada, mentinand corpul indoit. Cand ajunge cu bazinulpe marginea lazii, saritorul se desprinde si prin usoara intindere a corpului aterizeaza. In timpul sariturii, picioarele pot fi indoite sau intinse.
Ajutorul: se da din lateral, cu o mana la ceafa, presand barbia in piept, iar cu cealalta sub coapse, pentru a-i usura rotatia.
Metodica invatarii:
1. Saritura in adancime din atarnat cu spatele la scara fixa. 1’; grupe de 4 – 6 elevi;
2.De pe doua, trei cutii de lada, saritura dreapta, aterizare cu picioarele ghemuite; 1’; in coloana cate unu.
3.Alergare, bataie pe trambulina si aterizare pe saltea; 2’; in coloana cate unu;
4.Rostogolire lunga pe saltea; 2’; 4 saltele; in coloana cate patru;
5.Rostogolire lunga peste sfoara, cu bataie pe trambulina semielestica sau elestica; 2’; in coloana cate unu;
6. Saritura lunga cu rostogolire pe mai multe saltele asezate una peste alta; 2 minute; in coloana cate trei;
7. Saritura cu rostogolire peste lada mai joasa; 2 minute; 2 lazi gimnastica; 2 coloane x 15 elevi;
8. Saritura cu rostogolire inainte peste lada in lungime; 2 minute; 2 lazi gimnastica; 2 coloane x 15 elevi;
Presupun ca este corecta explicatia de mai sus si sper sa va ajute pe cei care veti sustine examenul la aceasta disciplina.
Variante Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
1. SARITURA IN SPRIJIN DEPARTAT PESTE CAPRA
Descrierea tehnica: dupa bataie, bratele se intind spre capra, corpul se inclina inainte aproximativ la 45 grade fata de sol; in momentul asezarii mainilor pe capra picioarele se departeaza, bazinul se ridica usor inapoi, realizandz-se o indoire din articulatiile coxo-femurale. Urmeaza impingerea energica si scurta cu mainile, urmata de ridicarea umerilor si presarea bazinului inainte. Dupa impingere, bratele se duc lateral sus si copul se extinde, iar picioarele se apropie inainte de aterizare.
Ajutorul: profesorul sta in fata caprei pe saltea si apuca saritorul de brate, aproape de umeri si-l trage peste aparat.
Metodica invatarii:
1.Stand, indoirea genunchilor cu ducerea bratelor lateral – mentinut si revenire;
1’; in linie pe doua randuri.
2. Sarituri in adancime de pe banca de gimnastica. 1’ ; grupe de patru elevi .
3. Alergare, bataie pe trambulina si aterizare pe saltea; 2’; in coloana cate unu;
4. Trei pasi alergati si trecerea prin saritura de pe un picior pe ambele picioare si aterizarea pe saltea;
2’; in coloana cate unu;
5. Cu sprijinul mainilor pe capra, batai succesive pe trambulina cu departarea picioarelor;
3 minute; in coloana cate unu;
6. Saritura departata peste un partener care sta cu trunchiul indoit inainte ( capra vie);
2 minute; 6 grupe x 5 elevi;
7. Saritura dreapta peste capra in latime sau in lungime, cu inaltime redusa; 2 minute; 6 grupe x 5 elevi;
8. Aceleasi sarituri, ridicand treptat inaltimea aparatului; 2 minute; 6 grupe x 5 elevi;
2. SARITURA CU ROSTOGOLIRE INAINTE PESTE LADA IN LUNGIME.
Descrierea tehnica: bataia pe trambulina este urmata de balansul inapoi si in sus al picioarelor si ridicarea bazinului. In timpul primului zbor, saritorul se inalta deasupra aparatului, cu corpul usor indoit din articulatiile coxo-femurale. In momentul cand bazinul se apropie de verticala umerilor, mainile se sprijina pe mijlocul lazii. Capul se apleaca inainte cu barbia in piept, spatele se rotunjesta. Prin indoirea bratelor executantul se rostogoleste pe lada, mentinand corpul indoit. Cand ajunge cu bazinulpe marginea lazii, saritorul se desprinde si prin usoara intindere a corpului aterizeaza. In timpul sariturii, picioarele pot fi indoite sau intinse.
Ajutorul: se da din lateral, cu o mana la ceafa, presand barbia in piept, iar cu cealalta sub coapse, pentru a-i usura rotatia.
Metodica invatarii:
1. Saritura in adancime din atarnat cu spatele la scara fixa. 1’; grupe de 4 – 6 elevi;
2.De pe doua, trei cutii de lada, saritura dreapta, aterizare cu picioarele ghemuite; 1’; in coloana cate unu.
3.Alergare, bataie pe trambulina si aterizare pe saltea; 2’; in coloana cate unu;
4.Rostogolire lunga pe saltea; 2’; 4 saltele; in coloana cate patru;
5.Rostogolire lunga peste sfoara, cu bataie pe trambulina semielestica sau elestica; 2’; in coloana cate unu;
6. Saritura lunga cu rostogolire pe mai multe saltele asezate una peste alta; 2 minute; in coloana cate trei;
7. Saritura cu rostogolire peste lada mai joasa; 2 minute; 2 lazi gimnastica; 2 coloane x 15 elevi;
8. Saritura cu rostogolire inainte peste lada in lungime; 2 minute; 2 lazi gimnastica; 2 coloane x 15 elevi;
Presupun ca este corecta explicatia de mai sus si sper sa va ajute pe cei care veti sustine examenul la aceasta disciplina.
Variante Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
vineri, 28 mai 2010
Programa titularizare confectii
Asa cum am spus o sa va raspund la toti. Acum am afisat programa atat pentru confectii piele si si pentru confectii textile si tricotaje. Arhivele de mai jos contin programa pentru titularizare profesori si maistri instructori.
Programa titularizare confectii piele
Programa titularizare confectii textile-tricotaje
Mai jos puteti vedea subiecte si bareme de corectare din anii anteriori
Subiecte si bareme titularizare confectii piele si confectii textile-tricotaje
Variante Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
Programa titularizare confectii piele
Programa titularizare confectii textile-tricotaje
Mai jos puteti vedea subiecte si bareme de corectare din anii anteriori
Subiecte si bareme titularizare confectii piele si confectii textile-tricotaje
Variante Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
vineri, 21 mai 2010
Subiecte titularizare limba romana
Pentru a fi mai usor pentru voi, am afisat link-urile unde gasiti subiectele pentru titularizare la limba si literatura romana. Subiectele sun cele din anii anteriori din diferite judete.
Subiecte titularizare limba romana 2007 si 2008 (si baremele de corectare) + subiecte din Iasi 2008
Subiecte titularizare limba romana Satu Mare 2008
Subiecte titularizare limba romana Timisoara 2009
Subiecte titularizare limba romana Piatra Neamt 2008
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
Subiecte titularizare limba romana 2007 si 2008 (si baremele de corectare) + subiecte din Iasi 2008
Subiecte titularizare limba romana Satu Mare 2008
Subiecte titularizare limba romana Timisoara 2009
Subiecte titularizare limba romana Piatra Neamt 2008
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
joi, 20 mai 2010
Subiecte titularizare geografie - cluj 2008
Subiectele date la examenul de titularizare, Cluj 2008, la disciplina geografie sunt afisate mai jos.
Cam multe subiecte :) De obicei la alte materii sunt 3-4 aici sunt 8. Ce pot sa spun... ori sunt mai usoare subiectele, ori cei care dau la geografie au de scris nu gluma.
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
Cam multe subiecte :) De obicei la alte materii sunt 3-4 aici sunt 8. Ce pot sa spun... ori sunt mai usoare subiectele, ori cei care dau la geografie au de scris nu gluma.
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
sâmbătă, 15 mai 2010
Subiecte rezolvate bacalaureat - chimie 2009
Subiecte rezolvate bacalaureat chimie programa III puteti vedea mai jos. Subiectele sunt de la bacalaureat 2009.
Subiecte rezolvate bacalureat - chimie programa III
Daca dorit si subiecte rezolvate bacalaureat la chimie organica:
Subiecte rezolvate bacalaureat - chimie organica
Sau chiar subiecte rezolvate bacalaureat la chimie anorganica:
Subiecte rezolvate bacalaureat - chimie anorganica
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
Subiecte rezolvate bacalureat - chimie programa III
Daca dorit si subiecte rezolvate bacalaureat la chimie organica:
Subiecte rezolvate bacalaureat - chimie organica
Sau chiar subiecte rezolvate bacalaureat la chimie anorganica:
Subiecte rezolvate bacalaureat - chimie anorganica
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
Subiecte titularizare istorie - Roman
Am facut rost de subiectele de la istorie de la examenul de titularizare 2008. Aceste subiecte au fost date in Roman (jud. Neamt).
VARIANTA 3
Proba scrisa la istorie - profesori
• Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.
• Timpul efectiv de lucru este de 4 ore.
Subiectul 1(10 puncte)
Cititi cu atentie textul de mai jos:
„Prin instaurarea regimului fanariot in Moldova si Tara Romaneasca, Poarta otomana a urmarit consolidarea controlului sau asupra celor doua principate, in conditiile instaurarii stapanirii habsburgice in Transilvania si a aparitiei Rusiei ca factor de putere in Europa de Sud-Est. (...) Fata de domnii pamanteni, tentati in noul context strategic sa colaboreze cu adversarii Portii, fanariotii (...) apareau ca mandatari fideli ai sultanului in scaunele de domnie de la Iasi si Bucuresti."
(F. Constantiniu, O istorie sincera a poporului roman)
Raspundeti urmatoarelor cerinte:
1.Precizati, pe baza textului, doua actiuni in care exista relatia istorica de cauzalitate. 2 p.
2.Prezentati actiunea reformatoare a unui domn fanariot. 4 p.
3.Argumentati necesitatea unei institutii centrale pentru functionarea unui stat romanesc in sec.XVII-XVIII. 4 p.
Subiectul II (10 puncte)
Cititi cu atentie textul de mai jos:
„1. Noi cerem unirea tuturor germanilor intr-o Germanie Mare, conform cu dreptul popoarelor de a dispune de ei insisi.
2. Noi cerem egalitatea in drepturi pentru poporul german fata de alte natiuni si anularea tratatului de la Versailles si de la Saint-Germain.
3. Noi pretindem pamanturi si un spatiu (colonii) pentru a ne hrani poporul si a raspunde excedentului nostru de populatie. Nu pot fi cetateni decat fratii de rasa (...) Niciun evreu, deci, nu poate fi un frate de rasa (...)"
(Doctrina nazista - Programul Partidului National Socialist - 1920)
Raspundeti urmatoarelor cerinte:
1. Identificati, pe baza textului, doua trasaturi ale nazismului; 2 p.
2. Prezentati doua motive pentru care Germania a fost nemultumita de hotararile Conferintei de pace de la Paris 1919-1920; 4 p.
3. Prezentati doua actiuni ale politicii externe naziste in perioada premergatoare celui de-al II-lea Razboi Mondial. 4 p.
Subiectul III (20 puncte)
Analizati, in aproximativ trei pagini, participarea Romaniei la Primul si la al II-lea Razboi Mondial, avand in vedere:
-Cate o cauza a implicarii Romaniei in cele doua razboaie;
-Cate o batalie din fiecare razboi si o consecinta a fiecareia;
-Cate doua consecinte ale participarii la cele doua razboaie pentru statul roman.
Nota! Se puncteaza si respectarea succesiunii cronologice / logice a faptelor istorice, evidentierea relatiei cauza - efect, utilizarea limbajului istoric adecvat si respectarea limitei de spatiu.
Subiectul IV (20 puncte)
Prezentati, in aproximativ trei pagini, Reforma religioasa avand in vedere:
- Mentionarea a trei cauze (economica, politica, ideologica);
- Mentionarea celor trei reprezentanti importanti ai Reformei;
- Prezentarea doctrinei lutherane.
Nota! Se puncteaza si respectarea succesiunii cronologice / logice a faptelor istorice, evidentierea relatiei cauza - efect, utilizarea limbajului istoric adecvat si respectarea limitei de spatiu.
Subiectul V (30 puncte)
l.Descrieti, la alegere, una din urmatoarele metode de invatamant: lucrul cu manualul, conversatia euristica, demonstratia, prezentand:
a) Definitia
b) Caracteristici
c) Un exemplu de utilizare a metodei la disciplina istorie. 16 puncte
2. Elaborati, pentru un subiect tratat in lucrarea de fata, o proba de evaluare finala / sumativa, care sa contina:
a) Trei itemi, pe baza urmatoarelor tipuri: cu alegere duala, enunt lacunar /de completare, eseu structurat;
b) Baremul de corectare al probei de evaluare (raspunsul corect pentru fiecare item,
distribuirea punctajului); 14 puncte
Nota:
Pentru subiectul de METODICA, in acordarea punctajului se iau in considerare si organizarea prezentarii, structurarea argumentelor si a exemplelor, precum si nota personala, creativa a analizei.
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
VARIANTA 3
Proba scrisa la istorie - profesori
• Toate subiectele sunt obligatorii. Se acorda 10 puncte din oficiu.
• Timpul efectiv de lucru este de 4 ore.
Subiectul 1(10 puncte)
Cititi cu atentie textul de mai jos:
„Prin instaurarea regimului fanariot in Moldova si Tara Romaneasca, Poarta otomana a urmarit consolidarea controlului sau asupra celor doua principate, in conditiile instaurarii stapanirii habsburgice in Transilvania si a aparitiei Rusiei ca factor de putere in Europa de Sud-Est. (...) Fata de domnii pamanteni, tentati in noul context strategic sa colaboreze cu adversarii Portii, fanariotii (...) apareau ca mandatari fideli ai sultanului in scaunele de domnie de la Iasi si Bucuresti."
(F. Constantiniu, O istorie sincera a poporului roman)
Raspundeti urmatoarelor cerinte:
1.Precizati, pe baza textului, doua actiuni in care exista relatia istorica de cauzalitate. 2 p.
2.Prezentati actiunea reformatoare a unui domn fanariot. 4 p.
3.Argumentati necesitatea unei institutii centrale pentru functionarea unui stat romanesc in sec.XVII-XVIII. 4 p.
Subiectul II (10 puncte)
Cititi cu atentie textul de mai jos:
„1. Noi cerem unirea tuturor germanilor intr-o Germanie Mare, conform cu dreptul popoarelor de a dispune de ei insisi.
2. Noi cerem egalitatea in drepturi pentru poporul german fata de alte natiuni si anularea tratatului de la Versailles si de la Saint-Germain.
3. Noi pretindem pamanturi si un spatiu (colonii) pentru a ne hrani poporul si a raspunde excedentului nostru de populatie. Nu pot fi cetateni decat fratii de rasa (...) Niciun evreu, deci, nu poate fi un frate de rasa (...)"
(Doctrina nazista - Programul Partidului National Socialist - 1920)
Raspundeti urmatoarelor cerinte:
1. Identificati, pe baza textului, doua trasaturi ale nazismului; 2 p.
2. Prezentati doua motive pentru care Germania a fost nemultumita de hotararile Conferintei de pace de la Paris 1919-1920; 4 p.
3. Prezentati doua actiuni ale politicii externe naziste in perioada premergatoare celui de-al II-lea Razboi Mondial. 4 p.
Subiectul III (20 puncte)
Analizati, in aproximativ trei pagini, participarea Romaniei la Primul si la al II-lea Razboi Mondial, avand in vedere:
-Cate o cauza a implicarii Romaniei in cele doua razboaie;
-Cate o batalie din fiecare razboi si o consecinta a fiecareia;
-Cate doua consecinte ale participarii la cele doua razboaie pentru statul roman.
Nota! Se puncteaza si respectarea succesiunii cronologice / logice a faptelor istorice, evidentierea relatiei cauza - efect, utilizarea limbajului istoric adecvat si respectarea limitei de spatiu.
Subiectul IV (20 puncte)
Prezentati, in aproximativ trei pagini, Reforma religioasa avand in vedere:
- Mentionarea a trei cauze (economica, politica, ideologica);
- Mentionarea celor trei reprezentanti importanti ai Reformei;
- Prezentarea doctrinei lutherane.
Nota! Se puncteaza si respectarea succesiunii cronologice / logice a faptelor istorice, evidentierea relatiei cauza - efect, utilizarea limbajului istoric adecvat si respectarea limitei de spatiu.
Subiectul V (30 puncte)
l.Descrieti, la alegere, una din urmatoarele metode de invatamant: lucrul cu manualul, conversatia euristica, demonstratia, prezentand:
a) Definitia
b) Caracteristici
c) Un exemplu de utilizare a metodei la disciplina istorie. 16 puncte
2. Elaborati, pentru un subiect tratat in lucrarea de fata, o proba de evaluare finala / sumativa, care sa contina:
a) Trei itemi, pe baza urmatoarelor tipuri: cu alegere duala, enunt lacunar /de completare, eseu structurat;
b) Baremul de corectare al probei de evaluare (raspunsul corect pentru fiecare item,
distribuirea punctajului); 14 puncte
Nota:
Pentru subiectul de METODICA, in acordarea punctajului se iau in considerare si organizarea prezentarii, structurarea argumentelor si a exemplelor, precum si nota personala, creativa a analizei.
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
miercuri, 12 mai 2010
Subiecte titularizare - educatie tehnologica
La rugamintea Lacramioarei am afisat niste variante de subiecte si bareme de corectare pentru examenul de titularizare, la disciplina educatie tehnologica:
Subiecte titularizare 2007 - educatie tehnologica
Barem de corectare titularizare 2007 - educatie tehnologica
Subiecte titularizare 2008 - educatie tehnologica
Barem de corectare titularizare 2008 - educatie tehnologica
Daca mai sunt si alti doritori de aceasta disciplina, puteti vedea mai jos si programa:
Programa titularizare - educatie tehnologica
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
Subiecte titularizare 2007 - educatie tehnologica
Barem de corectare titularizare 2007 - educatie tehnologica
Subiecte titularizare 2008 - educatie tehnologica
Barem de corectare titularizare 2008 - educatie tehnologica
Daca mai sunt si alti doritori de aceasta disciplina, puteti vedea mai jos si programa:
Programa titularizare - educatie tehnologica
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
sâmbătă, 8 mai 2010
O singura limba straina la BACALAUREAT
In data de 6 mai 2010, deputatii din Comisia de invatamant au hotarat ca examenul de balaureatul din anii urmatori sa cuprinda evaluarea la o singura limba straina. Astfel, proiectul legii educatiei elaborat de Guvern prin care se introduceau probe de examen la doua limbi straine a fost modificat.
Totusi Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a sustinut varianta Guvernului. "Daca inainte, cunoasterea a doua limbi straine era un avantaj, acum necunoasterea a doua limbi straine este un dezavantaj", a spus ministrul.
Comisia de invatamant a adoptat un amendament, al deputatului Adriana Saftoiu, din proiectul Legii Educatiei Nationale, potrivit caruia "examenul national de bacalaureat consta in sustinerea unei probe de evaluare a competentei lingvistice la o limba de circulatie internationala studiata pe parcursul invatamantului liceal".
Tot in aceeasi sedinta, deputatii au hotarat sa nu modifice prevederile din proiectul Guvernului referitoare la admiterea la liceu: "in cazul in care numarul de candidati este mai mare decat numarul locurilor oferite de liceu, admiterea se face luand in calcul, in proportie de 70% portofoliul educational al elevului, media de absolvire a invatamantului obligatoriu si media la probele de la evaluarea nationala de la sfarsitul clasei a IX-a si, in proportie de 30%, nota obtinuta la disciplina de admitere stabilita de liceu".
sursa: realitatea.net
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
Totusi Ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, a sustinut varianta Guvernului. "Daca inainte, cunoasterea a doua limbi straine era un avantaj, acum necunoasterea a doua limbi straine este un dezavantaj", a spus ministrul.
Comisia de invatamant a adoptat un amendament, al deputatului Adriana Saftoiu, din proiectul Legii Educatiei Nationale, potrivit caruia "examenul national de bacalaureat consta in sustinerea unei probe de evaluare a competentei lingvistice la o limba de circulatie internationala studiata pe parcursul invatamantului liceal".
Tot in aceeasi sedinta, deputatii au hotarat sa nu modifice prevederile din proiectul Guvernului referitoare la admiterea la liceu: "in cazul in care numarul de candidati este mai mare decat numarul locurilor oferite de liceu, admiterea se face luand in calcul, in proportie de 70% portofoliul educational al elevului, media de absolvire a invatamantului obligatoriu si media la probele de la evaluarea nationala de la sfarsitul clasei a IX-a si, in proportie de 30%, nota obtinuta la disciplina de admitere stabilita de liceu".
sursa: realitatea.net
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
Bacalaureat 2010: Rezultate finale competente digitale
Asa cum bine stiti, in perioada 19 – 29 aprilie 2010 a avut loc evaluarea competenţelor digitale (proba de calculator) – proba D din cadrul examenului de bacalaureat 2010.
In funcţie de punctajul obtinut, fiecarui candidat i s-a stabilit nivelul de competenta digitala. Punctajul si nilelele au fost urmatoarele:
a) 0-25 puncte – utilizator incepator;
b) 26-50 puncte – utilizator de nivel mediu;
c) 51-74 puncte – utilizator avansat;
d) 75-100 puncte – utilizator experimentat.
Din totalul de 206.101 elevi care au participat la aceasta proba:
- 2 elevi au fost eliminati din examen pentru tentativa de frauda;
- 5.123 de candidati le-au fost recunoscut şi echivalat certificatul ECDL;
- 11.068 (5,22%) elevi au obtinut certificate de competente la nivel de incepator;
- 48.619 elevi (22,98%) au obtinut certificate de competenţe la nivel mediu;
- 67.949 elevi (32,04%) au obtinut certificate de utilizator avansat;
- iar 78.465 elevi (37%) au obtinut certificate de utilizator experimentat.
In perioada 31 mai – 4 iunie 2010 urmeaza proba: Evaluarea competentelor lingvistice intr-o limba moderna – proba C: (proba orala, scrisa si practica).
Daca ai participat si tu la proba de competente digitale spune cum a fost. Lasa un comentariu ca sa stim si noi.
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
In funcţie de punctajul obtinut, fiecarui candidat i s-a stabilit nivelul de competenta digitala. Punctajul si nilelele au fost urmatoarele:
a) 0-25 puncte – utilizator incepator;
b) 26-50 puncte – utilizator de nivel mediu;
c) 51-74 puncte – utilizator avansat;
d) 75-100 puncte – utilizator experimentat.
Din totalul de 206.101 elevi care au participat la aceasta proba:
- 2 elevi au fost eliminati din examen pentru tentativa de frauda;
- 5.123 de candidati le-au fost recunoscut şi echivalat certificatul ECDL;
- 11.068 (5,22%) elevi au obtinut certificate de competente la nivel de incepator;
- 48.619 elevi (22,98%) au obtinut certificate de competenţe la nivel mediu;
- 67.949 elevi (32,04%) au obtinut certificate de utilizator avansat;
- iar 78.465 elevi (37%) au obtinut certificate de utilizator experimentat.
In perioada 31 mai – 4 iunie 2010 urmeaza proba: Evaluarea competentelor lingvistice intr-o limba moderna – proba C: (proba orala, scrisa si practica).
Daca ai participat si tu la proba de competente digitale spune cum a fost. Lasa un comentariu ca sa stim si noi.
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
miercuri, 5 mai 2010
Subiecte titularizare matematica - Braila 2009
Am mai gasit niste subiecte pentru examenul de titularizare la disciplina matematica.
Sunt afisate mai jos, subiectele date in 2009 in Braila.
Claritatea pozelor este foarte slaba, dar asa le-am gasit... Sper sa intelegeti ceva din ele...
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
Sunt afisate mai jos, subiectele date in 2009 in Braila.
Claritatea pozelor este foarte slaba, dar asa le-am gasit... Sper sa intelegeti ceva din ele...
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
sâmbătă, 1 mai 2010
Subiecte titularizare industrie alimentara
Stiu ca e greu sa gasesti subiecte din anii anteriori mai ales la materii care nu sunt atat de cunoscute. Subiecte din 2008 la disciplina industrie alimentara pentru profesori si pentru maistri instructori puteti sa vedeti aici:
Subiecte titularizare industrie alimentara - profesori
Subiecte titularizare industrie alimentara - maistri instructori
Aici puteti vedea si programa pentru aceasta disciplina:
Programa titularizare industrie alimentara
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare
Subiecte titularizare industrie alimentara - profesori
Subiecte titularizare industrie alimentara - maistri instructori
Aici puteti vedea si programa pentru aceasta disciplina:
Programa titularizare industrie alimentara
Subiecte Rezolvate Bacalaureat si Titularizare